El Casino acollirà demà una conferència de l'artista Rubén Verdú, en el marc de l'exposició «Matèria d'exercici»

Amb el títol “Sapiens Lux”, l’artista reflexionarà sobre el seu treball a l’entorn del llegat d’Ignasi de Loiola. L’acte tindrà lloc a les 19h.

access_time
Dijous, 12 de Gener de 2023
El Casino acollirà demà una conferència de l'artista Rubén Verdú, en el marc de l'exposició «Matèria d'exercici»

El Centre Cultural del Casino acull demà divendres, 13 de gener, a les 19h, la conferència “Sapiens Lux”, a càrrec de l’artista Rubén Verdú (Caracas, 1962). És la darrera conferència vinculada a l’exposició “Materia d’exercici”, que es va estrenar el novembre passat i que finalitza aquest pròxim diumenge, 15 de gener. Es tracta d'una mostra en què diversos artistes han reflexionat sobre el llegat d'Ignasi de Loiola en el món contemporani.

La presentació de Rubén Verdú es basa en una part de la recerca que l’artista ha realitzat amb el projecte L’home del sac, que es mostra a l’exposicióMatèria d’Exercici. Tal i com explicarà durant la conferència, el segell de la Companyia de Jesús mostra el monograma IHS envoltat d'una corona de raigs de llum. Aquesta composició,en el context del llenguatge visual contemporani, té pinta de sol. La funció iconogràfica d'aquest símbol indica això: una ambició, substituir la grandesa de l'astre per la destresa retòrica de l'ésser humà. Per articular tot allò que comporta fomentar aquesta ambició al planeta, l'ésser humà s'ha de dotar d'espais d'excepció. La conferència de Verdúestà pensada per evidenciar allò que podríem percebre com la lògica natural d'aquests espais i com aquesta lògica pot complementar i ajudar a entendre el llegat de Sant Ignasi dins el moment actual.

El treball de Rubén Verdú està totalment afectat per l'extrema ubiqüitat visual. Tal com afirma l'artista, estem sotmesos a la “disciplina de l'ull”, aquesta mena de determinisme instintiu que ens imposa la mirada. És precisament aquesta expansió implacable del que és visual la que l'artista intenta articular en el seu paroxisme màxim. No s'inclina per cap tècnica ni mitjà en particular. El seu interès és purament dialèctic, sense pretendre anar més enllà del que és estrictament relacional, de tot allò que pugui presentar una dinàmica potencialment desestabilitzadora.

(*) Peu de foto: Imatge de l'obra de Rubén Verdí, en el marc de l'exposició Matèria d'exercici.

Facebook Manresa Cultura Instagram Manresa Cultura Twitter Manresa Cultura Youtube Manresa Cultura